
E-bikes & repair


Reparatie e-bikes, specialist Vanmoof
modellen S / X 2 en S / X 3
Ook andere merken e-bikes zeker welkom!
Vanaf 2023 hebben we al heel wat Vanmoofs zien voorbijkomen voor reparatie.
Op deze pagina gaan we de komende periode op een rij zetten wat de meest voorkomende problemen zijn. Dat geeft jou inzicht in de oorzaken, wat er nodig is voor reparatie en soms wat je er zelf aan kunt doen.
​
Meeste vragen vallen uiteen in: "fiets doet niets meer", "ik heb error (nr) " tot algemene vragen als "fiets trapt door", "laden lukt niet meer" enzovoort.
​
Hou deze pagina in de gaten, we zijn druk aan de slag om content te maken.
​
​
​

foto van een geopende smart cartridge van een Vanmoof S2 met zichtbaar de 3,7 volt Lithium on- board batterijtje.
Voor S2 X2 bezitters: als de fiets helemaal niets meer doet, is vaak het batterijtje (zie foto hierboven) in de cartridge naar onder de 2,5 volt gezakt (fiets lang niet gebruikt bijvoorbeeld) terwijl die ruime boven de 3 volt (max 4,2) moet zijn voor de 'continue' functies als alarm, bluetooth enz. Je kunt dit batterijtje ook zelf opladen als je een beetje handig bent (er zit een USB ingang in de cartridge namelijk. De S3 heeft dat niet, daarvoor geldt weer een andere procedure). Hieronder een handleiding daarvoor (S2 en X2). Disclaimer: zelf klussen aan de e-bike altijd geheel voor eigen risico. Bij twijfel: stap naar een Vanmoof specialist, zoals Vonkerfietsen of iedere andere Vanmoof specialist, ze zitten tegenwoordig door het hele land.
Op de Vanmoof site zelf ook veel informatie en filmpjes trouwens! www.vanmoof.com